Wyróżnienia na Allegro: Czy są skuteczne i ile kosztują?
W gąszczu ponad 200 milionów ofert na Allegro, przebicie się ze swoim produktem do świadomości kupujących jest wyzwaniem. Wyróżnienia Allegro to jedno z najpopularniejszych narzędzi, które mają za zadanie zwiększyć widoczność oferty i co za tym idzie, szanse na sprzedaż. Ale czy faktycznie są skuteczne, a co najważniejsze, czy są opłacalne?
Czym są wyróżnienia Allegro i dlaczego warto je stosować?
Wyróżnienia to płatne opcje promocyjne, które windują Twoją ofertę wyżej na liście wyników wyszukiwania i w kategoriach. Z pozoru drobna zmiana, jak lepsza pozycja czy podświetlenie, ma ogromne znaczenie dla klikalności.
Według oficjalnych danych Allegro, zastosowanie wyróżnienia może zwiększyć szansę na sprzedaż nawet 7-krotnie! Dzieje się tak, ponieważ kupujący rzadko przeglądają dalsze strony wyników. Wyróżniona oferta pojawia się na listingu i jest główną ofertą katalogu.

Wysoka konkurencyjność platformy zmusza do podjęcia działań promocyjnych. Zamiast ciągłego obniżania ceny, które negatywnie wpływa na marżę, promowanie ofert jest inteligentnym sposobem na zwiększenie ruchu i konwersji, pod warunkiem, że Twoja oferta jest już dobrze przygotowana pod kątem zdjęć, opisów i parametrów.
Ile kosztują wyróżnienia na Allegro? Rodzaje i cennik
Allegro oferuje kilka wariantów wyróżnień, które różnią się sposobem naliczania opłaty i intensywnością promocji. Musisz być świadomy, że do kosztów opcji promocyjnej dodawana jest dodatkowa prowizja od sprzedaży, jeśli produkt zostanie zakupiony w czasie trwania wyróżnienia.

Zawsze sprawdzaj aktualny cennik Allegro, ponieważ stawki i zasady ulegają zmianom. Pamiętaj, że prowizja od sprzedaży wyróżnionego przedmiotu jest zazwyczaj wyższa (np. o 75% standardowej). Kluczowa jest rentowność sprzedaży na Allegro – nie dopuść, aby koszty promowania „zjadły” cały zysk!
Skuteczność wyróżnień: Jak dobrać opcję?
Skuteczność wyróżnień zależy od Twojej kategorii i działań konkurencji. Nie ma jednej „złotej” metody, ale są zasady, które zwiększają szansę na sukces:
- Analiza konkurencji: Zanim włączysz promocję, sprawdź, co robią Twoi rywale. Jeśli większość z nich używa Pakietu Promo (z niebieskim podświetleniem), to standardowe, niewyróżnione w ten sposób oferty mogą paradoksalnie stać się bardziej widoczne.
- Testowanie: Użyj Wyróżnienia Elastycznego lub zwykłego, aby przetestować skuteczność promocji w konkretnych okresach, np. tylko w weekendy, gdy ruch jest największy.
- Wybór ofert: Najlepiej promować bestsellery (tzw. „konie napędowe”), które generują największy ruch, lub produkty z wysoką marżą, które udźwigną wyższy koszt prowizji.
- Kontrola kosztów: Wyróżnienia często odnawiają się automatycznie. Używaj narzędzi monitorujących koszty, aby zapobiec niekontrolowanym wydatkom. Musisz wyłączyć wyróżnienie, jeśli nie chcesz, by opłata naliczyła się w kolejnym cyklu.
Potrzebujesz pomocy w doborze optymalnej strategii promocyjnej na Allegro?
Skontaktuj się z nami, chętnie przeanalizujemy Twoje konto i wskażemy, które wyróżnienia i metody promocji przyniosą Ci największy zysk!
>> Przetestuj 30 dni darmowego prowadzenia kampanii Allegro ADS.
>> Sprawdź darmowy audyt Twojej oferty Allegro.
>> Sprawdź inne marketplace, które obsługujemy.